Ahir dijous hi va haver a l'ajuntament una reunió-presentació del pla de mobilitat de la vila, realitzat per tècnics de la UPC per demanda expressa de l'ajuntament. El Pla presentat suposa un diagnosi de la situació actual de Molins de Rei i planteja propostes d'actuacions per tal d'evitar possibles conflictes d'ara i, sobretot, per intentar cercar un equilibri i la no saturació global de vehicles de cara als propers anys (a horitzó vista del 2015).
Aquest pla planteja els conceptes actuals de mobilitat dins la perspectiva molinenca, essent prioritaris els desplaçaments interns en transport públic, a peu o amb bicicleta, tot creant mesures dissuassòries pel vehicle privat al centre vila (on sigui més agradable passejar), augmentant les places d'aparcament de bicicletes i potenciant el seu ús com a transport habitual i creant zones de preferència per als vianants, o, si així es veu convenient, illes de vianants (com el carrer major actual a l'alçada de l'escola de música).
Un cop el pla ha estat presentat ara ens toca estudiar-lo per tal de veure-hi la millor plasmació sobre el sòl molinenc en les futures actuacions urbanístiques molinenques (que contemplen com a base una entrada a l'autopista per la zona de la granja-can Baruta i un vial de comunicació al nord de la vila entra la zona esmentada i la Riera Bonet). Hem de trobar entre tots plegats les millors mesures per aconseguir de Molins de Rei una vila sostenible respecte la seva mobilitat.
Tot i així, crec que és convenient també demanar-nos els motius pels quals aquest pla previst en el PAM 2004-07 ha trigat tant a presentar-se, amb l'inconvenient que suposa la realització d'una doble diagnosi, ja que la primera havia quedat desfasada (durant la primera etapa es va posar en marxa el bus urbà, els dos carrils del terraplè, plataforma única al carrer de baix, semàfor a l'Onze de setembre..).
Crec que estudis com aquests s'han de realitzar i presentar de forma ràpida, per tal que el debat sobre com utilitzar els elements que planteja pugui fer-se de forma més tranquila i profitosa.
Roger
2 comentaris:
Efectivament l'haurem d'estudiar en detall i fer les propostes que creiem necessàries. La mobilitat és també un aspecte important per tal de canviar en certa mesura els habits de la societat. Noves infraestructures sempre s'acaben saturant sino es canvien les formes de desplaçament i això passa per fer factible el transport públic, la bicicleta i l'anar a peu. Ja n'anirem parlant.
I tants premis que guanyem a Molins de Rei en quant a participació ciutadana?... a Molins es faran algun dia les taules de mobilitat?... una construcció ciutadana del pla de mobilitat...el procés participatiu amb què s'elaboren els plans de mobilitat...
Roger, en parlem aquest cap de setmana entre carretilla i carretilla!!
;-)
Publica un comentari a l'entrada